souladu s vnitřními zákonitostmi. Výchova má zajišťovat, aby jednotlivé etapy probíhali bezproblémově. Klade se důraz na přirozenost, spontaneitu, a jak Opravilová uvádí také relativní volnost v obsahu i metodách výchovného působení. Jedná se o maximálně vstřícný přístup k dítěti. I u toho působení vidí Opravilová svá úskalí. Jednou z nevýhod může být tendence směřovat k uznávaným průměrným vývojovým normám, vesměs se tak nebere ohled na individuální rozdíly. V návaznosti na to, může být vychovávající ctižádostivý tak, že se pokouší ony normy rychle splnit, případně překonat a přecenit tak vývojové možnosti dítěte. Přesycená Třeboradicích mateřské soukromé škole stimulace s přesnými pravidly a usměrňovanými přístupy paradoxně směřovala k necitlivosti a jednostranné intelektualizaci předškolní výchovy. Opravilová, s. c Konvergentní zaměření výchovy Tohle zaměření by mělo překonávat předešlé přístupy. Uvedená orientace je Praha 18 dnes téměř ve všech zemích. Snaží se o rovnováhu rozvoje z hlediska individuální a sociální pozice, odpustit se od tvarování dítěte. Typickým je také demokratičtější a humanističtější vztah mezi učitelem a žákem. Výchova v mateřské škole se začíná blížit té v soukromé mateřské školy Třeboradice rodině, kdy rodina se stává rovnocenným partnerem. Východiskem se stává osobnostní orientace a sociální učení. Cílem je orientace na Nouzov dítě a jeho individuální potřeby. Podstatou výchovy je podle Opravilové osobnostní rozvoj, rozvoj kognitivních procesů, podpora vlastních
činností a tvořivostí dítěte, zdravý životní styl, ekologická nebo multikulturní výchova, cizí jazyk a mnohé další oblasti. Ve vztahu plavme kojencích v Praze 9 Třeboradicích