tělesnou a duševní pohodu. Tichá, Pokud bychom měli definovat pojem pohyb, můžeme říci, že pohyb obvykle označuje způsobilost člověka pohybovat se v prostoru v daném čase pomocí svalové činnosti. Uvědomělé přemístění člověka v daném prostoru a čase je potom zpravidla Klíčov označováno výrazem pohybová aktivita. Mužík, Vlček, Pohyb je v životě dětí mladšího školního věku velice důležitý, ačkoliv ho paradoxně s nástupem dítěte do školy ubývá. Nedostatek pohybu vyvolává neklid, nesoustředěnost, únavu, negativně působí na návyky mateřským soukromým školám Klíčově správného držení těla a na rozvoj svalových dysbalancí. Valová, Potřeba pohybu je člověku vrozená a v dětském věku je velmi intenzivní. Objem spontánních pohybových činností dosahuje u předškolních dětí v průměru hodin denně. Pohyb je motorem růstu. Pro předškolní děti je přirozený spontánní pohyb, dítě má potřebu se neustále hýbat, pohybovou činností se organismus přirozeně brání Kolbenova deformaci páteře, zároveň dochází k vytvoření svalového korzetu. Dvořáková, Pro dítě, resp. pro každého člověka je pohybová činnost nezbytnou životní potřebou a investicí do budoucna. Není přitom nutné u dítěte přikládat tolik významu dosahovaným výkonům či sportovním výsledkům, jak jsme tomu zvyklí v dnešní společnosti. Naopak by se mělo více soustředit na utváření pozitivních postojů a zájmů dětí o pohybovou činnost, která by přetrvávala po celý život v rámci zdravého životního stylu. Mužík, Je velká chyba dítěti soukromé mateřské školy Klíčov
pohyb zakazovat nebo ho trestat tím, že je z činnosti vyřazeno. Dvořáková, Pohybová činnost ovlivňuje i jeho volní, citovou a rozumovou mateřské soukromé škole Klíčovem oblast. Dítě si osvojuje správné držení těla a chůzi, seznamuje se s různými druhy pohybových činností a sportovním náčiním, rozšiřuje si slovní zásobu o sportovním názvosloví a učí se základní organizační a bezpečností zásady při sportovních činnostech. Pohybové aktivity v mateřské škole u dětí využívají přirozené potřeby dítěte ke zdokonalování zdraví a usměrňování jeho vývoje. Pohyb, který je dítěti příjemný a je realizovatelný formou hry, přispívá k jeho psychickému vývoji. Vhodná motivace působí na jeho plavou s kojencem Prahou 9 Klíčovem