vzdělání. A to právě hovoří ve prospěch systematického předškolního vzdělávání. Mimo jiné se i domnívá, že účast na souromých mateřských škol Proseku předškolním vzdělávání by měla být deklarovaná jako státem potvrzené právo. Aby byl zajištěný komplexní a rovnoměrný rozvoj dítěte, musí se mateřská škola zaměřovat na rozvoj všech oblastí motorickou, emocionální, kognitivní, etickou i sociální. Tyto části se vzájemně prolínají, a proto není možné je od sebe oddělovat. Funkce mateřské školy Preprimární vzdělávání v mateřské škole je Vysočanská důležitým mezníkem v životě dítěte. Nejenže zde probíhá již zmiňovaná socializace mezi vrstevníky, ale dítě se zde učí dalším sociálním dovednostem a chování. Podle psychologů většina dětí předškolního věku touží po společnosti druhých dětí. Jsou velmi Proseku soukromé mateřské školky šťastné, když si mohou kamaráda nebo kamarádku dovést domů a ukázat je svým rodičům, když si mohou s těmito dětmi hrát. Tento vztah, Českomoravská který si jedinci k jiným dětem vytvářejí, s sebou přináší i rozvoj řady vlastností jako je schopnost spolupráce, družnost, obětavost, tolerance, soucit, ale nejdůležitější je, že se v tomto období kladou základy přátelství. Mateřská škola je tedy tou institucí, ve které se děti vzájemně potkávají a která umožňuje dětem rozvíjet jejich vzájemné vztahy a tím i komunikaci. Prostředí mateřské školy je vhodné proto, že pomáhá dítěti osvojovat jeho dovednosti a návyky, ať jsou to již návyky hygienické, společenské, tolerance
nebo jiné. Napomáhá rozvíjet intelektový a řečový vývoj dítěte. V předškolním období se také vytvářejí předpoklady učební činnosti. Předškolní vyučování má charakter hry a jeho úkolem je příprava dítěte na vyučování ve škole. Výzkumy ukazují, že čím více let dítě strávilo v mateřské škole, tím menší mu hrozí riziko neúspěchu v základní škole, a to tím spíš, čím silněji bylo prostředí pro dítě znevýhodňující. Bacus, s. K tomu ještě dodává, že mateřská škola tím jak stírá rozdíly a nerovnosti mezi dětmi, plní také funkci integrující a preventivní. Tyto úkoly jsou pro Opravilovou obzvláště v dnešní době důležité. Massey ještě vedení účetnictví na Praze 9 Proseku