psychická pohoda a nekouření. Kapitola o psychologii dítěte předškolního věku podtrhuje důležitost právě tohoto období k výchově ke zdravému životnímu stylu, a kapitola o výchově ke zdraví v mateřské škole prezentuje exemplární model výchovy ke zdraví v mateřských Prahy 19 soukromá mateřská škola školách, jímž je Kurikulum podpory zdraví v rámci projektu Zdravá MŠ. V praktické části si kladu za cíl zjistit jakými konkrétními prostředky výchova ke zdravému životnímu stylu na mateřských školách probíhá, co je pro mateřské školy v rámci podpory zdravého soukromé mateřské školy Praha 19 životního stylu nejdůležitější, a jakým způsobem je tato oblast vzdělávání dětí předškolního věku realizována. i. Výchova ke zdraví Aby člověk mohl uspokojovat své životní potřeby a cíle, potřebuje splňovat přinejmenším dva základní předpoklady být zdravý a být Zdraví Zdraví se řadí mezi nejvýznamější hodnoty života každého člověka. Pokud se člověk těší zdraví, může pracovat, může uskutečňovat svá přání a realizovat své životní cíle. Zdraví tedy nelze pokládat za smysl života samo o sobě, ale je jednou z podmínek, jak smysluplného a plnohodnotného života dosáhnout. Machová, str. Světová zdravotnická organizace v roce definovala zdraví následovně Zdraví je stav úplné tělesné, duševní a sociální pohody, a nikoli pouze nepřítomnost nemoci nebo vady. Zdraví je výslednicí několika Praha 19 vzájemně působících faktorů na jedince, které dělíme na čtyři determinanty. Genetickému základu připadá životnímu prostředí také Nouzov
zdravotnickým službám a životnímu stylu je přičítáno přibližně vlivu. Machová, str. Jelikož genetická výbava je neměnná, tak nejúčinnějším způsobem, jak u lidí podporovat zdraví, je praktikováním životního stylu, který ke zdraví povede, čili žít podle zásad pražské pražské soukromými jeslemi