světa přijalo a zároveň je i zpětným zrcadlem pro učitelku, jak odvedla svoji práci. Koťátková uvádí, že didaktická hra může Bulovka probíhat i pod nepřímým vedením učitele. Herní aktivita je přenechána dětem, učitel s vědomím určitého didaktického cíle nabídne, Libni mateřským soukromým školám dá k dispozici didakticky orientovaný materiál a děti podle svých individuálních schopností nebo dovedností spolupracují, samy prozkoumávají, zkouší a tvoří. Koťátková, s. Učitel reaguje na vývoj hry a může nabízet další možnosti nebo kritéria výběru. Podstatná je i zpětná vazba, kterou by měl následně dát. Děti jsou ve své podstatě velmi zvídavé, proto by neměl být problém je zaujmout novými jevy, předměty, děním, situací nebo i činností. Na druhou stranu bývá problém udržet pozornost dítěte a udržet jeho soustředění. Všemi podněty se dítě spontánně učí. Dítě bez většího váhání přijímá učení, co je pro něj vhodné, prospívá mu, ale i to, které není vhodné a neprospívá mu. Záleží na učitelce, jak dokáže poznávací zájem je pro dítě vhodný, kdy je na něj moc obtížný a kdy pro změnu nedostačuje. Veškerými metodami při hře učitel podle Knapíková, Kostrub a Miňová podporuje děti ve mateřskou školou Libní formování, verbalizování a symbolizování obsahu výuky. Tím se zároveň záměrně rozšiřují a zkvalitňují kompetence, které má dítě před vstupem na základní školu mít. Tyto kompetence potom pomáhají získávat poznatky, zacházet s nimi, upravovat je a využívat je v Vychovatelna
lidské komunikaci, která se i didaktickou hrou dále rozvíjí. OSOBNOST UČITELKY MATEŘSKÉ ŠKOLY Opravilová uvádí, že nejrozšířenější vzdělání mezi učitelkami mateřských škol je střední odborné vzdělání. Takové vzdělání má podle ní učitelek. Podle serveru soukromé mateřské školy Libeň seznamskol.eu je v České republice, k dubnu středních pedagogických škol. Novela č. Sb. umožňuje vzdělávání učitelek mateřských škol Palmovka také na úrovni vyšších odborných škol. Dnes učitelky mateřských škol mohou studovat také nejvyšší stupeň tohoto oboru, tj. stupeň univerzitního vzdělání. Proč tento trend nastal Opravilová uvádí, že se tak děje na základě toho, že učitelky musí zvládnout široké soukromých školek v Praze 8 Libni