tak, jak to naslouchající cítí, shrnutím podstatného, jak naslouchající situaci porozuměl. Učitelka z mimoslovního chování hlouběji soukromé mateřské školy Střížkov porozumí prožitkům a to ji někdy pomáhá lépe porozumět důležitým obsahovým významům. Z tohoto hlediska je neverbální komunikace velmi důležitá, komunikace je pro partnera více čitelná. Neverbální a verbální složka naší komunikace by měla být v rovnováze. Koťátková, s. Gillernová spatřuje empatii jako umění se vcítit do problému, byť učitelka takový problém nemá, nezažila ho. Učitelka rozumí Ládví prožitkům a nevnímá jen citlivě sdělení. Gillernová uvádí, že mnoho odborníků se shoduje na tom, že podstatnou složkou v komunikaci ze strany učitelky je i umění chválit. Odměna je pozitivním zpevněním žádoucího jednání, chování, stavu, je mnohem účinnější jak Střížkov souromých mateřských škol trest. Podle ní nelze ocenit jen výsledek, ale je potřeba pochválit i proces, snahu dítěte, jeho nadšení, úsilí. Dítě chválené a Praha 18 uznávané učitelkou je s klidem přijímané a oceňované rodičem. Tím se klima ve třídě mateřské školy posouvá do klimatu rodiny. Koťátková, s. Významnou kompetencí každého učitele je umění komunikace. Podle Moserová s. jsou hlavními charakteristikami komunikace Komunikace je nezbytná k efektivnímu sebevyjadřování Komunikace je přenosem a výměnou informací v mluvené, psané, obrazové nebo činnostní formě, která se realizuje mezi lidmi, což s eporjevuje nějakým účinkem Komunikace je výměnou významů mezi lidmi použitím
běžného systému symbolů I když Moserová uvádí komunikaci v nejobecnějším slova smyslu, tj, mezilidskou, její význam platí i ve mateřskou školou Střížkově specifických vzdělávacích zařízeních, tedy i pro mateřské školy Vždy to pro nás bude prostředek k výměně věcných informací, ale Vysočanská také k vyjádření našich emocí vždy bude výpovědí o vztahu k sobě, k druhému člověku, k hodnotám, k životu a okolnímu prostředí vždy pro nás bude možností druhému něco dát Moserová, s. Komunikace má spoustu funkcí. Jednou z nich je i výchovně vzdělávací funkce, soukromé mateřské školy Střížkov která je podle Moserové uplatňována především v institucích, ve kterých je hlavním cíle edukace. Lze hovořit o pedagogické komunikaci, která je specifickým případem mezilidské komunikace. PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE Jedná se o formu interpersonální komunikaci, která se odehrává ve třídě mezi učitelem a žákem. Komunikace je základním prostředkem realizace výchovy a vzdělávání prostřednictvím verbálních a Českomoravská nonverbálních projevů učitele a žáků. Gavora, s. Moserová zmiňuje tři rozměry pedagogické komunikace. Tato komunikace může mít rozměr obsahový, který je tvořen informacemi, které se navzájem vyměňují v rámci edukačního procesu. Potom může mít pedagogická komunikace rozměr procesuální, který obsahuje všechny formy edukačního procesu komunikace verbální, neverbální, činem. A posledním je rozměr vztahový. Ten ukazuje kvalitu vztahů mezi účastníky komunikace. Výukový dialog Výukový dialog je stavebním kamenem jakékoliv struktury dodávek půjčení na Praze 9 Střížkově