za myšlením myšlení dosahuje vyšší úrovně než řeč. To je typické pro začátek předškolního období, kdy dítě dokáže úspěšně vykonat určitou činnost, ale nedokáže ji pojmenovat. Řeč předbíhá myšlení počátkem druhé poloviny předškolního období nastává prudký rozvoj řeči, narůstá řečová aktivita, což souvisí s tvořením pojmů a s narůstající dětskou zkušeností. Dítě si samo vymýšlí slova pro označení neznámých věcí nebo situací. Plevová, s. Pro učitelku mateřské školy je důležité znát tyto vývojové zákonitosti. Ve vývoji dětí ve věku od tří do šesti let jsou značné rozdíly. Je jiný nejen vývoj citů, motoriky, ale odlišný je i kognitivní vývoj a v neposlední řadě i komunikační dovednosti dětí. Při komunikaci si učitelka musí uvědomovat, jak zralé dítě před ní stojí a podle toho musí uzpůsobit i způsob jednání a komunikace s ním, volit podle toho otázky, metody při výuce. Jinak komunikuje s mateřskými školami Miškovicích dítětem tříletým s ještě poměrně slabou slovní zásobou a jinak s dítětem, které brzy nastoupí na základní školu. PŘEDŠKOLNÍ Miškovicemi soukromé mateřské školky VZDĚLÁVÁNÍ V České republice jsou děti předškolního věku vzdělávány nejčastěji v mateřských školách. I když jejich navštěvování není povinné, je lepší, pokud dítě aspoň rok před nástupem na základní školu, navštěvuje mateřskou školu. Proto jsou Nouzov také děti předškolního věku upřednostňovány při zápisech před těmi mladšími, pokud je kapacita školky naplněna. Jakubíková a Praha 19
Kostrub s. vidí hlavní cíle v předškolní pedagogice v následujících bodech Pomoc emocionálnímu a sociálnímu rozvoji a přizpůsobení masáži Praha 9 Miškovice