nich je iniciace, kterou typicky představuje otázka učitele, druhou je replika, tedy žákovská odpověď, třetí potom feedback, tedy učitelovo mateřským soukromým školám Vysočan zhodnocení repliky žáka a uzavření celé sekvence. Tato struktura bývá označována písmeny I R F iniciace replika feedback, případně I R E iniciace replika evaluace. Jde o sekvenci, kterou otevírá i uzavírá učitel, přičemž vyučování probíhá jako sled takovýchto sekvencí teprve po uzavření jedné sekvence pokračuje učitel ke druhé. Každá sekvence vrcholí pozitivní zpětnou vazbou, to znamená, že může skončit až v okamžiku, kdy učitel obdrží správnou či požadovanou odpověď a odsouhlasí ji. Základní charakteristikou této struktury je dominance učitele, který celou strukturu iniciuje a vyplňuje svými verbálními akcemi větší část dvě třetiny této struktury. Šeďová a kol., Prvořadou funkcí dialogu spatřuje Gavora v kognitivním rozvíjení žáků. Dále dialog rozvíjí afektivní stránku osobnosti. Má také soukromé mateřské školy Vysočany potenciál při rozvíjení sociální stránky vyučování při nastolování a rozvíjení vztahů ve třídě, při koordinovaní činnosti a Vysočanská kooperace. Gavora uvádí, že struktura výukového dialogu se nemění. Učitel položí otázku, žák na ni odpoví a učitel podá zpětnou vazbu ve formě buď potvrzení správnosti odpovědi, nebo jejího vyvrácení. Tyto tři prvky se stále opakují dokola. Tato stabilita dává vyučování rytmus. Tato stabilní struktura dialogu je také nástrojem učitele k regulování dialogu. Učiteli patří první a poslední prvek Českomoravská
struktury dialogu on klade otázku a hodnotí odpověď. Pevná struktura dialogu je vlastně také nástrojem řízení žáků. Gavora, s. Otázky Vysočanům soukromých mateřských školách Otázky tvoří podstatnou složku vyučování. Ve třídě slouží otázky jako stimuly k odpovědím nebo jiné činnosti a upírají pozornost žáků na konkrétní učivo. Gavora, s. Kromě kognitivního charakteru mají otázky také regulativní charakter. Jak Gavora uvádí, otázky jsou hybnou silou vyučování. Učitel tak rozvíjí myšlení žáků, zjišťuje tak také, co už žáci o učivu vědí, potom tak také zjišťuje, montessori školkami Prahou 9 Vysočanami