se zdánlivě nahodile získané zkušenosti u každého dítěte postupně skládaly v logické a funkční vztahy, síť vzájemných souvislostí a Jarov v základ osnovy budoucího poznatkového systému. Opravilová, s. Hovoříme o cestě nasměrované vstříc nějakému cíli. Opravilová upozorňuje, že dítě bychom po této cestě neměli pošťuchovat dopředu, táhnout za sebou nebo nechat bezradně stát vedle sebe. Je potřeba, Zborov aby učitelka šla s dítětem ruku v ruce a být duchem napřed. V mateřské škole si děti mají hrát, aby se hrou mohly učit a zpracovávat si soukromé mateřské školy Hrdlořezy své prožitky. Hra jakožto hlavní činnost dítěte v předškolním věku musí vždy zůstat základním pedagogickým prostředkem mateřské školy, neboť její význam pro rozvoj osobnosti dítěte je nesmírný a nenahraditelný. Jeřábková, s. Na začátku podkapitoly jsem uvedla, že je rozdíl mezi volnou hrou a hrou organizovanou. Řízenou, organizovanou hru též můžeme nazvat jako didaktickou, které slouží k výchovně vzdělávacímu cíly během didakticky zacílených činností. Hry didaktické jsou hry, které mají pravidla. Jsou využívané k výchovnému a Hrdlořezech soukromou školu mateřskou vzdělávacímu cíli. Šikulová uvádí, že didaktická hra má poměrně dlouhou historii. Lze ji nalézt v dílech J. A. Komenského, F. Frbela, J. Svobody, M. Montessoriové a dalších. Pravidla během didaktické hry umožňují, že se organizace hry skutečně zaměřuje na plnění daného úkolu. Knapíková, Kostrub a Miňová považují za didaktické hry všechny takové, které využívá učitel v procesu jeho vyučování.
Didaktické hry jsou zaměřeny na rozvíjení rozumových schopností dětí, na zpřesňování, upevňování poznatků a jejich zařazování do systému. Pomocí didaktických her dítě poznává a učí se vyjadřovat vzájemné vztahy, podobnost, nadřazenost, podřízenost, rovnost, vztah příčiny a následku, množství, polohu, souvislosti. Tyto hry kladou značné nároky na přípravu učitelky. Pomůcky k didaktickým hrám si mateřskými školami Hrdlořezy učitelky obstarává sama, nebo využívá materiály, hračky a pomůcky průmyslově vyrobené. Šikulová, s. Aby učitelka přesvědčila děti anglická školka Prahou 10 Hrdlořezy