úrazů, prevenci užívání návykových látek apod. Když je mateřská škola zapojena do určitého programu podporující zdraví, může mít Kocandou soukromá mateřská škola dobrý vliv nejen pro dítě, ale i pro rodiče. Ti si mohou vybrat, do jaké mateřské školy své dítě zapíší, tak aby vyhovovala jejich požadavkům. Programy zaměřené na podporu zdraví určené pro předškolní vzdělávání můžeme rozdělit do několika skupin, některé se mateřskou školou Kocandě mezi sebou mohou prolínat. Programy a projekty zaměřené na celkovou prevenci zdraví, prevenci závislostí, prevenci úrazů, prevenci nemocí, zdravou výživu, zdravý pohyb, zdravé životní prostředí vychovakezdravionline, Mateřská škola podporující zdraví Škola podporující Kocanda zdraví dále jen ŠPZ je program Světové zdravotnické organizace WHO, do kterého je zapojena i Česká republika. Záměrem tohoto programu je Osnice aplikovat strategii podpory zdraví na podmínky školy a přispět k její proměně a rozvoji. Projekt škola podporující zdraví je jasně zpracovanou, certifikovanou a realizovanou filozofií výchovy ke zdraví u dětí, žáků, studentů a učitelů. Do tohoto projektu mohou být zařazovány mateřské školy, základní a střední na celém území České republiky. Navazuje na program Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Ten vznikl jako programový materiál pro české vzdělávací prostředí. Filozofickým základem programuje holistické pojetí zdraví. Klade důraz na celistvost a souvislost a uznává úlohu subjektivního pocitu zdraví a pohody. Bečvářova, Cílem programu je vytvářet
podmínky pro tělesnou, duševní a společenskou pohodu dítěte po dobu jeho pobytu v mateřské škole, což lze chápat jako podporu zdraví. Dále vedeme dítě ke zdravému způsobu života, k návykům a dovednostem zdravého způsobu života a v neposlední řadě k odolnosti vůči Zdiměřice stresům a zdraví škodícím vlivům, které mohou vést ke zneužití a závislostem. Havlíková ed., Projet zdravé mateřské školy chce přispívat k Tvorbě podmínek produševní, tělesnou a společenskou pohodu dítěte po dobu jeho pobytu v mateřské škole podpora současného zdraví. Výchově předškolního dítěte ke zdravému životnímu stylu, jenž je charakterizován návyky a dovednostmi zdravého životního soukromé mateřské školy Kocanda stylu a odolnosti vůči stresům a zdraví škodícím vlivům, které mohou vést ke zneužití a závislostem podpora budoucího zdraví. Cíle se vzájemně podmiňují. Havlínová, Zásady projektu zdravá mateřská škola Mateřská škola funguje jako celek. Nutná je interakce nejen mezi dětmi, ale i s rodinou, obcí, společností a přírodou. Měla by vytvářet podmínky pro pohodu a zdraví, vychovávat ke zdravému životnímu stylu. Uspokojuje každodenní potřeby dětí a respektuje jejich individuální potřeby. Mateřská škola vytváří spokojené klima, podnětné