chrání děti před závislostí na televizi a počítačích. a Čtení je dobrou alternativou falešných hodnot masové kultury. Projekt reaguje na současný model rodiny podle Braun Galkowské, na výzkum PISA z roku podle kterého se u nás v průběhu let výrazně snížila čtenářská mateřskou školou Horoměřic gramotnost, stejně jako počet dětí, které si denně nějakou dobu čtou jen tak pro radost, a také na to, že roli vypravěčů pohádek a Výhledy příběhů přejímají v současné době v naší společnosti od skutečných, živých lidí stroje především televize a CD přehrávače. Iniciátorka projektu Eva Katrušáková hovoří o předčítání jako o rituálu a dodává Nejde ovšem jen o čtení, jde o mnohem více. O emoce, o pohlazení Moderní vyučování, online. Předškolní věk a jeho specifika V této kapitole se věnuji hlavním charakteristikám, které Jenerálka bývají spojovány s předškolním věkem a vývojem dítěte v tomto období. Protože však existuje široké spektrum informací k tomuto tématu, budu se zabývat zejména těmi, které se nějak vztahují k empirické části práce. Jak podotýká Matějček s. není název souromých mateřských škol Horoměřicích předškolní věk zrovna šťastný. Nereflektuje totiž dostatečně svébytnost a významnost této vývojové epochy. Nejde totiž o období nijak přechodné. Předškolní věk zdaleka není jen přípravou na školu, je také přípravou na život daleko dopředu tamtéž, s. Předškolní věk je charakterizován na začátku první společenskou emancipací dítěte a na konci druhým výrazným krokem do společnosti nástupem do
školy. Trvá zhruba od do let. Dítě přijímá nároky formálního vzdělávání, jimiž je bude jeho společnost nadále po dlouhou řadu let Budovec zatěžovat tamtéž, s. s. V tomto období dítě dále vyspívá po všech stránkách tělesně, pohybově, intelektově, citově i společensky. Je velice aktivní, většinu podnětů si opatří už samo vlastním úsilím, a to diferencovaně podle svého zájmu Matějček, s. Na druhou stranu je však ještě velmi sugestibilní osvojuje si tedy návyky takového prostředí, v jakém vyrůstá tamtéž, s. Z hlediska pohybového soukromé mateřské školy Horoměřice rozvoje se dítě v tomto věku učí zejména rozvíjet jemnou motoriku, například zacházet s tužkou tamtéž, s. Na úrovni vjemů se dále rozvíjí zrakové i sluchové vnímání a jejich propojení tamtéž, s. Myšlení dětí předškolního věku nazval Piaget in myšlením názorným a intuitivním. Je charakteristické omezeností zaměření děti se zaměřují na ty informace, které jsou pro ně z hlediska Horoměřice mateřským soukromým školám vnímání nápadné, a tudíž podstatné, jejich myšlení tak není komplexní, ale spíše útržkovité, nekoordinované a nepropojené, vedení účetnictvím v Praze západ Horoměřicích