podobnosti s rodinou, odkud děti do školky přicházely, ale naopak se základní školou, do které zanedlouho nastoupí. Na začátku společného převyprávění pohádky podle obrázků si děti spolu s učitelkou sedly do kroužku, který bychom mohli interpretovat jako výraz rovnocennějšího postavení dětí a učitelky. Sednutí si do kroužku také dětem signalizuje, že se teď bude dělat nějaká společná a řízená činnost. Pak paní učitelka přečetla dětem pohádku, která byla svou povahou kratší a dějově jednodušší Perníková chaloupka, Krtek a zima. V obou školkách byl na rozdíl od čtení pohádek před spaním při této činnosti v určité podobě zařazen přístup soukromé mateřské školy Kosoř připravující děti na následné společné převyprávění. Učitelky se už odpočátku snažily děti rozmluvit Ještě před samotným Praha 16 předčítáním se paní učitelka v první školce ptá dětí různými otázkami vztaženými k obrázku v knize, které rozvíjí kromě komunikativní kompetence také kompetenci k učení a fantazii dětí Jestlipak si někdo vzpomene, kdy jsme tady tu knížku vzali do ruky, A co soukromé mateřské školky Kosoři myslíte, o čem bude tato pohádka, Jak by se ještě mohla jmenovat Ve druhé školce paní učitelka nečte pohádku dětem již souvisle, jako tomu bývá při čtení pohádek před spaním, ale snaží se, aby si děti zapamatovaly už odpočátku z pohádky co nejvíce informací čtení často přerušuje, komentuje obrázky, a spolu s tím se také ptá dětí na otázky ohledně obrázků nebo příběhu. Ve druhé části této Lahovičky
aktivity zaměřené prvoplánově na rozvoj komunikace a kompetencí k učení se učitelky snaží proměnit dosavadní, spíše receptivní kosořská pražská dětských jeslích