škola, která se chce do tohoto systému zařadit, musí nejdříve vypracovat vlastní projekt na tři roky. Na základě vytvoření projektu a zaučení učitelek smí mateřská škola být zařazena do škol podporujících zdraví. Bečvářova, Typy mateřských škol Mateřské školy nejsou školským zařízením, ale školou. Je jim přiznán vzdělávací status, nejen výchovný. Jako nedílná součást vzdělávací soustavy Herink České republiky se staly první etapou celoživotního vzdělávání. Současná mateřská škola je samotným právním subjektem. V němž je ředitel nebo ředitelka jako statutární orgán a plně zodpovídá za pedagogy a ekonomický rozvoj školy. Horká, Předškolní vzdělávání mateřské soukromé škole Herinku probíhá zpravidla v mateřských školách. V České republice nalezneme několik typů, které jsou popsány v následující kapitole Běžná mateřská škola Běžné mateřské školy jsou podle Průchy takové, které svými charakteristikami reprezentují jakousi normu, standard, Herinkem mateřským soukromým školám předepsanou a očekávanou úroveň. Řídí se Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, jeho poslední inovace proběhla v roce Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla pro institucionální vzdělávání dětí předškolního věku. Tato pravidla se vztahují na mateřské školy amatérské programy, které jsou zaměřené na speciální potřeby dětí. Program je v souladu s národním programem rozvoje vzdělávání v České republice a to v tzv. Bílé knize. Zde jsou zakotvené zákony o Osnice
předškolním, základním, středním a vyšším odborném vzdělání. Na základně rámcového vzdělávacího programu si každá mateřská anglickou školkou nejblíže Prahy východ Herinku