prožíváním strachu v bezpečí dochází k posilování psychické odolnosti dítěte, která je důležitá pro zdravý vývoj jeho osobnosti. mateřské soukromé škole Kněževsí Pohádky také obohacují řeč dítěte a pokládají základy k rozvoji tzv. prosociálních vlastností na svých příkladech hrdinství, obětavosti, trpělivosti, upřímnosti. Obrázkové knížky jsou dítěti vděčným zdrojem podnětů. Obracením stránek a prohlížením obrázků se vyvíjí první známky zájmu o čtení, dítě čte obrázky coby symboly, později pak podle nich čte celý děj tamtéž, s. Blatiny Příhoda s. potvrzuje schopnost vnímat pohádku přibližně od let Po třetím roce již sleduje dítě delší vypravování, rozumí mu, vmýšlí se do něho, považuje je za realitu a postupně vyvíjí k němu i kritiku. Mateřská škola Tato kapitola pojednává o postupné socializaci dětí z rodinného prostředí do prostředí mateřské školy. Poté se věnuje cílům předškolního vzdělávání, od zcela obecných, přes rámcové až k dílčím. Podrobněji se zabývá klíčovými kompetencemi. Role mateřské školy v procesu socializace V souvislosti s předškolním věkem mluvíme o tzv. sekundární socializaci, která následuje po primární socializaci probíhající v rámci Bílá Hora rodiny. Socializace dítěte z rodiny do širší společnosti by měla být pokud možno co nejvíce plynulá a pozvolná. Většina dětí tohoto věku nastupuje kolem roku do mateřské školy, která je pro ně první významnou institucí na cestě do společnosti. Dítě se zde učí souromých mateřských škol Kněževes
přijímat kulturní návyky své společnosti Matějček, s. a správně se chovat k různým lidem. Díky přesahu rodiny a rozvoji vztahů s Praha 17 vrstevníky si dítě stabilizuje svoji vlastní pozici ve světě s. Matějček, s. a získává důležité vlastnosti a postoje, které mu pomohou