typologie pohádek z hlediska činností. Individualizační a socializační funkce činností s pohádkami Každá z popisovaných činností s pohádkami reprezentuje mimo svého vzdělávacího potenciálu určitou buď individualizační, nebo socializační funkci nebo oba typy těchto soukromé mateřské školy Jesenice funkcí. Uvedené funkce se svým způsobem překrývají a projevuje se v nich i koncept klíčových kompetencí. Pro lepší přehlednost nyní uvedu informace vztahující se k těmto funkcím Při čtení pohádek před spaním má pohádka sama o sobě svébytné opodstatnění, zatímco u ostatních činností je spíše kořením pro upoutání zájmu a pozornosti dětí k činnosti nebo je vedlejším základem pro tuto činnost. Zdiměřice Čtení pohádek před spaním má na jedné straně za cíl rozvíjet fantazii, prožívání pocit důvěry vůči učitelce, ztotožnění s hrdinou, duševní pohodu, sebepojetí, sluchové vnímání a chápání ponaučení, a na straně druhé má význam pro utváření mezilidských Kocanda vztahů skrze posilování vztahu k učitelce. Učitelka se přitom stává na cestě dítěte do společnosti první významnou osobou, která určitým způsobem a v určitém ohledu navazuje na roli matky v rodině. Čtení pohádek před spaním se tak ukazuje být jedním z rituálů s mateřským soukromým školám Jesenici ohledem na Kaščákovo pojetí školních rituálů, který napomáhá socializaci dítěte. Tím, že učitelka při čtení pohádek před spaním navazuje na specifickou součást role matky v rodině a tím, že je při tomto čtení posilován vztah k učitelce, je snižováno socializační
napětí dítěte pramenící z přechodu z rodiny do mateřské školy. Společné převyprávění má svůj cíl v oblasti socializační, tedy v přípravě na život na základní škole především kompetence k učení a komunikativní kompetence, jak je podrobně popsáno v podkapitole Společné převyprávění pohádky podle obrázků aneb Hrajeme si na školu. Kreslení sleduje jak rozvoj dítěte v individualizační rovině rozvoj jemné motoriky, fantazie, samostatnosti, sebevyjádření, estetického vnímání, tvořivosti, tak rozvíjení komunikace dítěte s soukromé mateřské školy Jesenice ostatními, která během kreslení mezi dětmi přirozeně vzniká, umožňuje dětem prezentovat jejich názory a konfrontovat je s pohledem autosklem v Praze západ Jesenici