intervalu. Aktuální významnost dění přispívá ke zkreslení představy o jeho trvání. Fantazie V předškolním věku dítě ještě soukromé mateřské školy Vychovatelna veškerému dění kolem sebe mnohdy nerozumí, a proto jej nedovede správně interpretovat. Pokud se jim realita jeví jako nesrozumitelná, soukromé mateřské školy Vychovatelna vysvětlí si ji po svém. Zpravidla si nepřipouští, že by to mohlo být jinak. Potřebuje dosáhnout jistoty, že svět, ve kterém žije, je pro něj poznatelný a že se vněm dokáže orientovat. Předškolní děti jsou schopné uvažovat nesprávně a zkresleně, protože skutečnost je pro ně emočně nepřijatelná. Děti v tomto období interpretují realitu tak, aby byla pro ně srozumitelná a přijatelná. Fantazie v tomto věku je Vychovatelna velice živá. Nejvíce se projevuje při hrách, v zálibách dítěte, v pohádkách a celkové koncepci okolního světa. Dítě interpretuje realitu, aby pro něj byla srozumitelná. Tento přístup se u předškoláků projevuje i formou nepravých lží, tzv. konfabulací, kdy dítě Bulovka kombinuje reálné vzpomínky s fantazijními představami, které jsou ovlivňovány jak nezralostí, tak aktuálními potřebami a citovým laděním. Wedlichová, Pro předškolní dítě je mnohdy těžké oddělit ve vyprávění vzpomínky od fantazijní produkce. Spousta věcí je pro dítě nepochopitelná, vidí následky, ale nezná příčiny. Někdy to může být tím, že mu to dospělí přiměřeně nevysvětlí. Přirozený sklon k personifikaci přivádí dítě k tomu, že za těmito jevy vidí působení nadpřirozených bytostí a jevů. Proto se v tomto
věku mluví o magickém myšlení. Wedlichová, uvádí, že magičnost je tendence pomáhat si při interpretaci dění ve světě fantazií, která Vychovatelny souromých mateřských škol poznávání zkresluje. Předškolní děti nedělají velké rozdíly mezi skutečností a fantazijní produkcí. Bohatství dětské fantazie se vyznačuje konkrétností, svérázností a citlivostí. V počátku je důsledkem slabosti kritického myšlení. Vlastní tvůrčí moment ze začátku není tak významný. Čím je dítě mladší, tím má fantazie větší místo ve hrách. Fantazie v předškolním věku se projevuje Ládví také tím, že si dítě při hovoru pohotově, obsahově a srozumitelné vymýšlí zapomenuté detaily apod. Hradecká a kol, V tomto věku má autoskla Praha 8 Vychovatelna