žáka a použití odpovídajících vyučovacích strategií. e Spolupráci s rodinou a dalšími partnery, přispívajícími k dosažení lepších a komplexnějších výsledků v rozvoji ČG dítěte a žáka. f Existenci a využívání třídní, školní či veřejné knihovny, která disponuje dostatečným počtem knižních titulů různých žánrů, audiovizuálních pomůcek, ICT a pozitivně ovlivňuje rozvoj ČG. Z dokumentu výzkumné zprávy lze vydedukovat použité výzkumné metody vedoucí ke zjištění, jak se rozvíjí dovednosti předcházející čtení v předškolním vzdělávání. Jedná se o realizaci pozorování, rozhovorů a analýzu Metodologie není v dokumentu popsána, proto jsem se soukromé mateřské školy Jahodnice pokoušela spojit s a získat komplexní metodologii výzkumu, což se mi ani s pomocí vedoucí práce prof. Rabušicové nepodařilo. Výsledkem šetření bylo zjištění, že mateřské školy pozitivně reagují na kurikulární reformy, významný vliv mělo zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání v roce Od té doby byl zaznamenán pozitivní posun výchovně vzdělávací práce Jahodnice mateřských škol, zejména pak v oblastech řečových schopností, jazykových receptivních dovedností a podpora komunikativních kompetencí Jahodnic souromých mateřských škol dětí. Byl zaznamenán zájem o národní a regionální kulturu a zapojování dětí do místních kulturních akcí. Vzrostl podíl využívání Praha 14 ICT, rozšířily se vzdělávací strategie, uplatňováním individuálního přístupu na základě schopností a věkové způsobilosti dětí.
Doporučení vydaná se týkají zvyšování a zkvalitňování kompetencí pedagogických pracovníků a doplnění metodiky pro další Lehovec vzdělávání v této problematice g, s. Metodologie výzkumu Ve výzkumném šetření jsem sledovala, jak učitelky v mateřských školách rozumí pojmu předčtenářská gramotnost, jaké používají metody a formy práce pro dosažení cílů v rozvoji dětí v oblasti předčtenářských dovedností a jaké k tomu mají zázemí, podmínky a materiální vybavení. Pro výzkumné šetření bylo zapotřebí Zborov stanovit si jasný cíl výzkumu a zvolit vhodné metody, kterými jsem se snažila odpovědět na hlavní výzkumnou otázku. Cíl výzkumu Cílem výzkumného šetření je zjistit, jak učitelky mateřských škol rozumí termínu předčtenářská gramotnost, jakou důležitost přikládají rozvoji předčtenářských dovedností a schopností u dětí a jaké k tomu užívají metody, způsoby, přístupy a formy práce. K základnímu cíli výzkumu je třeba zohlednit další aspekty, které ovlivňují dosahování cíle, těmito jsou podmínky a zázemí, materiální vybavení a