zprostředkovatele jako na komunikační mezičlánek, který doslova zprostředkovává, což nutně znamená jisté omezení, jak co do volby repertoáru, tak co do interpretace, ale může být v řetězci i aktivní a přenášet k dítěti jistou kulturní a emoční potenci, estetický Ohrada prožitek a vlastní nasměrování, přiblížení k dítěti. Dítě získává vztah ke knize nejdříve jako posluchač, později jako čtenář, mateřským soukromým školám Ohrady kdy je k četbě veden v rodině, ve škole nebo v knihovně. Pozornost dítěte upoutává grafická úprava knihy, tedy text, který by měl být přehledný, psaný velkými písmeny a doplňován ilustracemi. Pro upoutání vztahu ke knize je důležitý přednes zprostředkovatele zabarvení Hůrka hlasu, intonace a mimika při četbě. Obecně se traduje, že jaký vztah ke knize se u dítěte vytvoří, takový bude jeho vztah k literatuře po celý život. Dle mého názoru to není relevantní, vztah k něčemu se dá u člověka kdykoliv vybudovat a také člověk v dospělosti může přijít na chuť četbě a vypěstovat si tedy i v pozdějším věku k literatuře vztah, byť jako dítě nebyl nadšeným čtenářem. Každý člověk si během života utváří žebříček zájmů a aktivit, jsou činnosti, které preferuje a také odmítá. Prvá setkání dítěte s literaturou bývají prostřednictvím básniček, říkadel, rozpočítadel, pohádek, omalovánek a vystřihovánek, leporel, obrazových knih, autorské poezie, dětských časopisů, pracovních sešitů, jednoduchých příběhů ze života, hádanek, divadla, dramatizace. Pohled na mateřskými školami Ohradou
slovesné útvary, s nimiž se setkává dítě předškolního věku, můžeme vést ze dvou hledisek z hlediska genologického kontextu, širokého Praha 13 rozpětí žánrů, žánrových forem, oblastí a typů textů, s nimiž se nejmenší děti setkávají, a dále z hlediska určité dominanty, Luka která vytváří jekési centrum tohoto všeho, nese v sobě rozhodující rysy působení na dítě, vztahu k mentálnosti a zaměření malého dítěte a charakteristické funkce slovesnosti vůči tomuto dítěti. Tato dvě hlediska spolu souvisí a jedno bez druhého vede ke zkreslení celé problematiky pohledu na slovesné útvary Chaloupka, d, s. Čtenářské období Osvojování si dovednosti čtení je složkou elementárního masážních Prahou 5 Ohradou