škodí stres, který je doprovázen negativními emočními stavy, a který způsobuje psychosomatické obtíže. Pro udržení duševní pohody Strašnická dítěte je nezbytné vymezení a seznámení dítěte s určitými pravidly, které vymezí rámec toho v čem se může dítě s jistotou pohybovat. Želivského Přátelské, podnětné a příjemné prostředí je nezbytné pro duševní pohodu dětí i učitelů v mateřské škole. Potřeby ZMŠ uspokojuje soukromé mateřské školy Strašnická a respektuje každodenní potřeby dítěte, jeho potřeby obecně lidské, zvláštní potřeby věku, i jeho individuální a specifické projevy.V mateřskou školou Strašnické témže smyslu pečuje o spokojenost dospělých učitelek a rodičů, bez níž by nebylo spokojenosti dětí. Havlínová, str. Potřeba může být chápána jako nárok jednotlivce vůči prostředí. Otázka toho, které potřeby mají všichni lidé je předmětem studia řady autorů. Dle amerického psychologa A. Maslowa mají lidské potřeby určitou hierarchii, ta se dá zobrazit jako pyramida. Za nejvyšší považuje Maslow potřebu seberealizace, jíž označuje lidskou snahu naplnit své schopnosti a záměry. Potřeby Potřeby seberealizace sebenaplnění, potřeba uskutečnit to, čím daná osoba potencionálně je. Potřeby uznání sebedůvěry, sebeúcty a prestiže. Mít úspěch v očích jiných lidí a na tomto základě být sám sebou kladně hodnocen. Potřeby sounáležitosti potřeba lásky, náklonnosti, shody a ztotožnění, potřeba někam patřit. Potřeby bezpečí jistoty, stálosti, spolehlivosti struktury pořádku, pravidel a mezí osvobození od strachu, úzkosti a chaosu.
Fyziologické potřeby potřeba potravy, tekutin, vyměšování, kyslíku přiměřené teploty, pohybu, spánku a odpočinku sexuálního uspokojení vyhnutí se bolesti. Pyramida potřeb dle A. Maslowa Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole Kurikulum obecně můžeme chápat jako plavali kojence u Prahy 10 Strašnické