strhlo pozornost ostatních dětí, které se k němu přidaly a přestaly vnímat učitelku. A Pozor Například Radka, aby si pozornost udržela, také využívá slova pozor, kterému propůjčí jistou naléhavost. Někdy přidá i vztyčení ukazováku. Tento model využívá většina učitelek. Obzvláště vztyčený ukazovák. Ovšem nedochází tady evidentně k nadužívání, protože děti doopravdy vždy při takovém gestu Praha 22 s tímto slovním spojením zpozorní. B Ššš Méně účinnou, ale též využívanou metodou je gesto ticha s doplněním ššš. Vztyčený ukazovák před pusou s doplnění ššš sice má svůj účel, ale děti na něj tolik nereagují. Respektive, až učitelka ššš zopakuje, teprve mateřské soukromé škole Kolovratech potom děti znovu obrátí pozornost k ní. C Aranžmá Aby učitelka předešla tomu, že se děti budou vzájemně rozptylovat, tak si je například postaví vedle sebe k obrazu svému. Něco jako rozsazování na základní škole. Tento model využívá Rita viz. příklad z kap. Některé učitelky nechávají na dětech, jak si stoupnou a vedle kterého kamaráda. Pokud ale dojde ke zmíněnému rozptylování, instruují dítě, ať jde vedle nich nebo ať si stoupne vedle někoho jiného, koho jim samy určí. Kromě zmíněných funkcí přivítání, pochvala, Pacov konejšení, mimovolně může být takovým zklidňovadlem pro dítě. Učitelka tak dává najevo Pozor, teď mluvím já. Linda Nooo chytá po Kolovraty soukromou školu mateřskou neklidném dítěti Mařenko pojď se na mě podívat. Bára Františku buď potichoučku, pak nic nebudeš vědět. šeptá, jde k dítěti a bere
jeho hlavu do dlaní Protože dané děti se nesoustředily na to, co jim učitelka povídá, musela si učitelka pozornost vynutit. Obě učitelky spojily upozornění na nepozornost s dotekem na dítě. Linda využila jen obyčejného dotyku na ruku. Ovšem Bára se potýkala s mnohem více nepozorným dítětem. Protože byl František opravdu velmi nepozorný během celého natáčení a strhával pozornost na sebe, uchopila Bára jeho soukromé školce nejblíže Prahy 10 Kolovrat