napomáhá vydedukovat správnou odpověď na základě dvou slov, z kterých je daný výraz složen. Závěr Prostředí mateřských škol je specifické v mnoha směrech. Nejčastěji využívanou výukovou metodou je hra, která se vyskytuje na tomto stupni vzdělávací soustavy. V předkládané práci jsem se zabývala pedagogickou komunikací v mateřské škole. Pedagogická komunikace v mateřské škole, stejně jako na základní škole, odpovídá I R F struktuře iniciace, replika, feedback. Teorie je zaměřena na předškolní vzdělávání cíle, obsahy, MŠ a klíčové kompetence učitelek mateřských škol. Aby učitelka mohla adekvátně komunikovat s dětmi, je potřeba aby znala vývojovou psychologii Praha 22 předškolních dětí. Měla by mít děti ráda, naslouchat jim, vést s nimi empatický rozhovor. To vše je podstatné pro to, aby komunikace mezi Kateřinky ní a dítětem probíhala tak hladce jak jen je to možné Začátek analýzy je zaměřen na strukturu pedagogické komunikace. Nejprve jsem popsala, jak vypadá přechod k didakticky zacílené činnosti, kdy probíhá pedagogická komunikace. Zjistila jsem, že se opakují prvky jisté ritualizaci, kterou popisuje Kaščák Ústředním jevem práce je samotná pedagogická komunikace mezi učitelkou a dětmi, která funguje na soukromé mateřské školy Pitkovice stejném principu, který popisují různí autoři pro stupeň základních škol. Jedná se o zmiňovanou I R F strukturu, kdy učitelka pokládá mateřskými školami Pitkovice otázku, dítě na ni reaguje a učitelka odpověď zpětně ohodnotí nejčastěji projevem dobře, výborně. Tento projev není ani tak pochvalou,
jako spíše schválením repliky dítěte a ukončením komunikační sekvence. Šest učitelek z osmi častěji využívá otázky uzavřené. Děti využívají různých strategií k tomu, aby se dobraly správné odpovědi. S porovnáním práce Makovské využívají děti stejně, jako na Pitkovicích mateřské soukromé škole základní škole, odpověď na základě kolokability, odpověď kruhem a ve svých zárodcích se objevují i počátky odpovědi analogickým odvozením. Stává se, že dítě nezná správnou odpověď. Děje se tak z různých důvodů otázky byla nevhodně položená, byla na dítě autosklech Prahou 10 Pitkovicemi