kulturní akce této mateřské školy. Obecně žádoucí je nacvičovat odloučení dítěte od rodičů a zároveň mu poskytnout jistotu, že se rodiče vždy vrátí ve smluvenou dobu. Dále je velice důležité, aby rodiče dítěti zprostředkovávali styk s vrstevníky. Z vlastní zkušenosti vím, že se především v posledních letech rozšiřuje možnost během rodičovské dovolené využívat různých organizovaných a odborně vedených volnočasových aktivit, které probíhají formou setkávání rodičů s batolaty v rámci některých neziskových organizací. Nouzov Zde mají budoucí předškoláci možnost setkávat se, hrát si a komunikovat se svými vrstevníky v doprovodu rodičů pod pedagogickým vedením. Praha 19 Osobně tyto aktivity považuji za velice přínosné, jelikož zde rodiče poznají své děti z nového úhlu pohledu v interakci v kolektivu dalších dětí a částečně pod vedením nové autority. Považuji tato setkávání za jednu z možných alternativ podpory následující úspěšné socializace adaptace v mateřské škole. Jiné alternativy podpory dětí a především přípravy rodičů nabízí autoři literatury zabývající se předškolním věkem a vstupem dítěte do mateřské školy. Například Woolfson uvádí tyto tipy Zachovejte klid. Patrně budete mateřskou školou Přezleticím nepjatí při pomyšlení na to, že necháváte své milované dítě ve školce samotné, odkázané jen sebe. Nedejte však najevo jakékoli negativní pocity, které máte, jinak se dítě také rozruší. Nalaďte se pozitivně. Očekávejte slzy. Mnoho dětí pláče, když je rodiče soukromé mateřské školy Přezletice
poprvé nechají ve školce, důvodem je kombinace vzrušení, úzkosti a nedostatku zkušeností. Slzy při loučení ve školce jsou obvyklé, ale autosklo v Praze východ Přezleticích