Bednářová b upozorňují na důležitost laterality. Podle nich je třeba před zahájením záměrného cvičení zaměřeného na rozvoj soukromé mateřské školy Zlíchov grafomotoriky znát lateralitu dítěte, zejména lateralitu oka a ruky. Pro zjištění laterality existuje řada postupů, které se zaměřují na sledování dítěte při volné hře, sebeobsluze a každodenních činnostech, která jeho ruka je šikovnější, obratnější a při jakých Zlíchov činnostech ji více používá. Kresba Kresba je pro dítě významná činnost, při které je samo dítě aktérem činnosti a zanechává při ní stopu. Dítě prožívá radost z pohybu ruky, přičemž probíhá její uvolnění, které je v předškolním věku důležité pro budoucí správný nácvik psaní. U dítěte se od počátku kresby sledují její stádia, která začínají nereálnou kresbou, čmáranicí, následuje mateřskou školou Zlíchov znázornění hlavonožce a v předškolním období jde podle Třesohlavé, Černé Kňourkové d o lineární znázornění, harmonizaci obrysové kresby postavy, mizí nápadné disproporce a kresba postavy se vyznačuje určitými symbolizujícími detaily. Dětská kresba je ukazatelem jak grafomotorických schopností, vizuomotorické koordinace, tak i citového vnímání světa kolem sebe. Kresby dětí předškolního věku velice nápadně odrážejí výchovné vlivy rodinného prostředí, citového zázemí či frustraci psychických potřeb u dětí vyrůstajících v Dvorce narušené rodině nebo bez rodiny Třesohlavá, Černá Kňourková, e, s. Smyslové vnímání Smyslové vnímání je třeba u předškolních
dětí aktivně rozvíjet záměrnými kvalitními aktivitami. Pasivní sledování aktivity nestačí a je nutno zapojovat i smysly, převážně zrak, sluch, hmat. Teprve po konkrétních zkušenostech s reálným světem se u dítěte rozvíjí fantazie, představivost, myšlení, řeč a soukromé mateřské školy Zlíchov schopnost chápat příčinu. Zrak Zrak umožňuje sledovat, orientovat se a zprostředkovávat informace o prostředí. Zrakové vnímání lze chápat jako schopnost konstantního vnímání, uvědomování si části a celku, polohu v prostoru. Aby se dítě naučilo číst, je nutná Zlíchově mateřské soukromé škole zraková vyspělost, tedy zrakové rozlišování, analýza a syntéza, zraková paměť, vnímání barev, figury a pozadí. V předškolním věku dítě ještě neumí rozkládat celek na jednotlivé části. Pozoruje daný jev jako celek. Pak se zaměřuje na nápadnost, výrazný znak, který je pro dítě podstatný. Další detaily pomíjí, a to je podstatné pro sledování vývoje zrakové analýzy a syntézy. e tento způsob