na sport. Toto zaměření zvolila Mirka, Míša, Bára a Iveta. Kolektiv si zaměření na sport zvolil většinou z objektivního nedostatku pohybu Luka městských dětí. No je zaměřený na pohyb, sportování. Chtěly jsme tak vést děti vzhledem k tomu, že děti se obecně málo pohybují, jezdí autem, nechodí na procházky. Chtěly jsme využít toho, aby v té školce děti pohyb měly. Máme tam zaměření, sportujeme pro radost. To se mi líbí, protože já jsem ten typ, co rád sportuje. Mám ráda, když děti sportují. Míša zaměřuje svoji mateřskou školu na sport. Otevřeně ale přiznává, že toto nijak nesouvisí se školním vzdělávacím programem. Zaměřujeme se na sport, protože se děcka nehejbou, tak to chci změnit, ale je úplně jedno jestli je to v tom nebo není. Jedna paní učitelka se zaměřuje na hudební výchovu, další na ekologii a estetiku a jedna vesnická mateřská škola na posilování tradic v obci. Vzdělávací obsah jako další část školního kurikula učitelky soukromé mateřské školy Řeporyje využívají podle vyjádření respondentek nejvíce. Vzdělávací obsah je ta část dokumentu, která zasahuje i do třídního vzdělávacího programu a podle něj učitelky plánují a organizují přímou práci s dětmi. Vzdělávací obsah respondentky rozdělují do několika stěžejních bloků a ty buď v třídním vzdělávacím programu, nebo i ve školním rozpracovávají do konkrétních integrovaných bloků. K soukromé mateřské školy Řeporyje tématům některé paní učitelky přiřazují charakteristiku a vzájemně propojené dílčí cíle, očekávané výstupy a klíčové Ohrada
kompetence. Taky jsme si říkaly jak postavit ty témata, jestli podle ročních období nebo jak vlastně. No a co všechno tam taky dát. Jestli vypisovat všechny cíle, výstupy a kompetence. Prý by tam měly být i rizika. No tak to tam všechno je, ale taky to bylo opisování. Je to prý soukromá mateřská škola Řeporyjemi ale dobře, tak to asi má být opisování. Jiné učitelky v této části dokumentu pracují pouze s kompetencemi. Chápou je jako cílovou řeporyjské pražské jazykové školy