předcházejících čtení. V mateřské škole se dítě setkává se sekundární socializací, dítě vstupuje do kontaktu s vrstevníky, kamarády, učitelkou a jinými lidmi, učí se pravidlům života ve skupině lidí, ve třídě mateřské školy a novým návykům a řádu. V mateřské škole se dítě ocitá samo a bez pomoci rodičů musí zvládat nové situace, jedná se o tzv. sociální učení. Významným činitelem ovlivňujícím sociální učení je zdravotní stav dítěte, jeho osobnostní charakteristiky, rozumový vývoj a komunikační schopnosti. Předškolní dítě by mělo být vybaveno určitými předpoklady pro zdárný vstup do základní školy, proto se v mateřské škole soukromé mateřské školky Dvorcích sociální dovednosti podporují a rozvíjejí. Sociální dovednosti mají tedy významný vliv na učení a rozvíjení gramotností. Za nejvyšší Dvorce stupeň sociální vyspělosti u předškolního dítěte lze podle Bednářové Šmardové d označit tyto dovednosti samostatnost, komunikativnost, Kavčí Hory přiměřené reagování na nové situace, adaptivnost, porozumění vlastním pocitům a sebeovládání, porozumění emocím a chování druhých, mateřskými školami Dvorce objektivní sebepojetí, sebehodnocení, které jsou jedním z měřítek školní zralosti. Již v mateřské škole se dítě zdokonaluje ve svých dovednostech a připravuje se na vstup do základní školy. Protože je vstup do základní školy pro dítě náročný nejen na psychiku dítěte, ale vzhledem k požadavkům určité sociální zralosti a vyspělosti dovedností dítěte pro plnění školních povinností, je třeba věnovat
předškolnímu dítěti zvýšenou péči a rozvíjet jeho schopnosti a dovednosti. Ty mu zajistí budoucí úspěšnost a prožívání radosti z instalatérovi ve Praze 4 Dvorcích