praxe a plánované koncepce rozvoje. Přepokládá se, že se ředitelka dobře orientuje v legislativě školské i ekonomické. Pedagogická práce ředitelky mateřské školy spočívá především odpovědnosti za to, že škola poskytuje vzdělávání v souladu se školským zákonem a soukromé mateřské školy Nusle vzdělávacími programy a současně odpovídá za odbornou pedagogickou úroveň vzdělávání a zajištění dohledu nad dětmi. Vytváří také podmínky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a kontroluje ho. Při své odpovědnosti vykonává i přímou pedagogickou práci s Pražského povstání dětmi, která spočívá v analýze věkových a individuálních zvláštností a potřeb a projevů dítěte, v navazující tvorbě výchovných a vzdělávacích programů. Ekonomická složka práce spočívá především v odpovědnosti za veškeré hospodaření, které by mělo být Pankrác hospodárné, efektivní, účelné a správné podle příslušné legislativy. Pravidelně předkládá rozbor hospodaření podle osnov a postupů stanovených ministerstvem. Z postu ředitele vyplývá i řada dalších povinností a především odpovědnost. Ředitelka rozhoduje ve všech záležitostech týkajících se poskytování vzdělávání a školských služeb, pokud zákon nestanoví jinak. Teoretická východiska učitelka soukromou školu mateřskou Nuslím jako tvůrce kurikula Otázka, do jaké míry má učitelka mateřské školy vstupovat do tvorby školního kurikula, závisí na požadavcích vedení, schopnostech učitelky a připravenosti na tuto nelehkou činnost. Kvalifikovaná učitelka mateřské školy získala vzdělání na
střední pedagogické škole, popřípadě na vysoké škole. Na střední pedagogické škole se, mimo základní vyučovací standard v Zvonařka profilových předmětech, učí žáci i dovednosti v předmětech technika administrativy, práce s počítačem, dramatická výchova, hra na