škole dětem ale nenabízí jen formální kurikulum a učitelkou řízené činnosti k rozvoji vědomostí, dovedností a návyků. V mateřské Praha 12 škole se dítě zcela přirozeně socializuje, učí se mezi vrstevníky vytvářet vztahy, přátelství, rozvíjí schopnost spolupráce, a Lahovičky neopomenutelné jsou také pro sociální vlastnosti, které dítě v mateřské škole získává. Je to družnost, solidarita, obětavost, tolerance, soucit a soustrast. Mateřská škola má ještě další pozitivní funkce, vůči rodině je spojencem. Pokud dítě prožívá v rodině nějaké trápení, má možnost být v citově příznivém prostředí a odpočinout si od nepřiměřených zátěží. Pokud má rodina poněkud soukromou školu mateřskou Točnou zvláštní, nestandartní výchovné metody, může dítě v mateřské škole poznávat to, co je běžné, normální. Hlavním faktem zůstává, že pokud učitelky opravdu pečlivě sledují vývoj dítěte, opírají se při tom o kvalitní materiály a využívají nejlepší formy a metody práce, je velmi pravděpodobné, že budou děti z takovéto mateřské školy připravené zvládnout další vzdělávání, začlení se bez obtíží do společnosti a budou sebevědomě čelit životním nástrahám. Jak píše profesor Matějček mateřská škola je zařízení pro děti a děti by si ji vymyslely, i kdyby v dnešní podobě nebyla. Prostě ji potřebují Učitelka mateřské školy Za pedagogického pracovníka soukromé mateřské školy Točná na všech stupních škol je považován podle Zákona Sb., zákon o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů ten, kdo
vykonává přímou pedagogickou činnost a mimo kvalifikačních předpokladů splňuje i další specifické předpoklady. Učitel musí být plně způsobilý k právním úkonům, bezúhonný, zdravotně způsobilý a prokázat znalost českého jazyka. Kvalifikační předpoklady má ten Praha 16 učitel mateřské školy, který odbornou kvalifikaci získal a vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na pedagogiku předškolního věku, b vyšším odborným vzděláním získaným ukončením Hrnčíře akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu učitelů předškolního vzdělávání, c středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu učitelů předškolního vzdělávání, nebo d vysokoškolským vzděláním získaným studiem v