Cíle i výstupy jsou sestaveny tak, aby na sebe navazovaly. Pokud bude učitelka pečlivě a systematicky podporovat dílčí cíle existuje velký předpoklad, že děti dosáhnou prostřednictvím vhodně zvolené vzdělávací nabídky optimálních výsledků neboli očekávaných výstupů. soukromé mateřské školky Lhotkou Vzdělávací nabídku upravuje a vyjadřuje žádoucí formu prezentace učiva dítěti. Učitelka by měla tuto nabídku respektovat a tvůrčím způsobem konkretizovat. Cílovou kategorií v podobě výstupů tvoří klíčové kompetence jako soubor vědomostí, dovedností, schopností, soukromé mateřské školy Lhotka postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého jedince. s. Pro předškolní vzdělávání jsou klíčové tyto Budějovická kompetence kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence sociální a personální a kompetence činnostní a občanské Docentka Eva Šmelová se zamyslela nad významem formulace cíle Informatorium Důležité podle ní je, že si učitelka pomocí správně formulovaného cíle plně uvědomí, čeho chce dosáhnout, jaké použije prostředky a jak uspořádá jednotlivé činnosti. Jednoznačná formulace cíle je předpokladem pro hodnocení výsledků a systematické řízení vzdělávacího procesu. Domnívá se, že formulovaný cíl může působit jako motivační činitel i pro děti a rozvíjí schopnost sebehodnocení a autoregulace. Současně se jasně stanovený cíl stává vodítkem pro vnější hodnocení a pozorování. Na téma přístupu ke vzdělávání v odlišných mateřských školách, Praha 12
proběhl ve třech západních zemích výzkum. Porovnávaly se zde tři typy přípravy na školu. Jedna mateřská škola byla běžná a děti si zde hrály. Druhá mateřská škola měla speciální program a třetí byly nulté ročníky základních škol. Sledovalo se velké množství dětí. Při vstupu do školy měly nejmenší potíže děti z nultého ročníku škol, další byly děti z mateřských škol se speciálním dětské plavání na Praze 4 Lhotce