stanovených cílů v rozvoji kompetencí dítěte a postupné nastolení metody učení místo seznamování dítěte, které je v předškolním vzdělávání prioritní. Toto směřování mě nutí ke kladení otázek, zda je vůbec vhodné dětmi manipulovat dle požadavků z míst vyšší správy školského systému. Nevzdalujeme se tímto od přirozeného vývoje a působení v rozvoji dítěte s ohledem na jeho vrozené dispozice Nemělo by se ponechat to, co je dětem vlastní, jeho spontánní rozvoj a poznávání světa Máme jako vychovatelé vůbec právo děti násilně formovat a vnucovat jim nějaké pojetí života s ohledem na nové požadavky společnosti Zde se ve svých úvahách o výchově a předávání vzorců chování opírám také o myšlenky Michálka který o výchově polemizuje ve dvou sférách, výchova jako formování člověka, Chodovec užívání vyšší moci nad dítětem, na druhé straně se jeví protiklad, kterým je to, co je neproměnné a neovlivnitelné k lidské povaze, co se formovat nedá. Moderní výchova v dnešní společnosti se opírá o poznatky speciálních věd, neodtrhuje se však přijímáním novinek Spořilov od dávných rozhodnutí a hlubokých kořenů a tradic naší společnosti Nebude na děti kladen přílišný nátlak s cílem vzdělávat a učit soukromé mateřské školy Chodovec je místo předávání lidských hodnot Co je pro život člověka ve společnosti důležitější vzdělání nebo zkušenosti, které jsou, jak je Chodovci mateřské soukromé škole známo, nepřenosné Chci tím říci, zda se práce v mateřské škole nezmění v přílišné zaměřování na dosahování cílů, získávání
kompetencí a formování dětí pro další vzdělávání místo ponechání dětem volnosti a přirozeného vývoje s ohledem na dětství. V mateřským soukromým školám Chodovci souvislosti s předškolním vzděláváním se mnozí distancují od učení a hovoří o vedení a výchově, tvrdí, že děti v mateřské škole se neučí, ale právě učení je transformováno ve slově vzdělávání předškolní vzdělávání. Přesto je učení způsob spolubytí s druhými, jakožto naslouchání druhým, poskytování rad, naslouchání a následování. Nemusíme se tedy oprošťovat v předškolním Praha 11 vzdělávání od pojmu učit, protože slovo učit znamená také zvykat si, navykat. Otázkou zůstává, zda děti v mateřské škole učit číst a psát či nikoliv. Odpovědi můžeme předpokládat z výzkumu v empirické části diplomové práce, kde se k této otázce vracím a pokouším kojenecké plavání Prahou 4 Chodovcem