temperamentem. Pro cílevědomou činnost pedagoga v mateřské škole je třeba neustálého rozvoje pedagogických kompetencí formou vzdělávací Folimance souromých mateřských škol nabídky, dále vytváření vhodných podmínek pro výchovně vzdělávací činnosti. Toho lze dosáhnout zajištěním kvalitních a účelných didaktických pomůcek, ale také formou spolupráce a propojení školy nejen s rodiči, ale dalšími partnery pro rozšíření vzdělávací Folimanka nabídky do širšího prostředí. Otázkou zdraví se v dnešní době zabývá velká část populace. Děje se tak nejen díky nárůstu obezity již u dětí předškolního věku, ale i z mnoha dalších příčin. Podpora zdraví již v předškolním věku je tedy velice důležitá. Od tří let si dítě začíná uvědomovat svoji identitu. Pokud tedy my jako budoucí učitelé a rodiče dáme dětem vhodné podmínky pro správný rozvoj zdraví, můžeme očekávat, že i v dospělosti bude ke svému zdraví přistupovat svědomitěji. Většina dětí předškolního věku soukromé mateřské školy Folimanka tráví podstatnou část dne v mateřských školách. Ve větších městech si rodiče mohou vybírat z různých typů alternativních i běžných mateřských škol. Tato možnost nám nabízí různé přístupy ke vzdělávání. V předškolním věku si dítě upevňuje návyky a postoje na celý život. Proto je v tomto období výchova ke zdraví velmi důležitá. První teoretická kapitola se věnuje vývoji dítěte Karlov předškolního věku z různých stránek. Druhá se věnuje výchově ke zdraví, popisuje životní styl, do kterého je zařazen pohyb, výživa,
pitný režim, prevence zdraví, úrazy dětí předškolního věku a výchova ke zdraví přímo v mateřské škole. V poslední teoretické hlídáš dítětem na Praze 2 Folimance