přizpůsobují práci dětem nejen vzhledem k věkovým a vývojovým možnostem, ale zvláště si uvědomují nutnost připravit předškolní děti na vstup do základní školy. Při rozhovorech a otázkách na rozvoj jednotlivých oblastí, uváděly učitelky mnohokrát potřebu Hanspaulka odlišovat činnosti pro předškolní děti a připravovat jim pestřejší vzdělávací nabídku. Všechny učitelky v rozhovoru při dotazování na zaujetí dětí pro činnosti v mateřské škole uváděly, že děti činnosti baví a těší se z nich, jsou nadšené, svolné a mají chuť dovídat se nové věci. Naopak si velmi stěžovaly na slabou sociální vybavenost dětí, kterou je třeba neustále posilovat a upozorňovat Šárka děti, aby se předcházelo negativnímu chování. Zde bych navázala na spojitost s rodinnou výchovou, že děti již v předškolním věku dokážou odlišovat způsoby chování v různém prostředí. Doma mají nějaký standard, zázemí a rodiče se dětem snaží v mnohém vyjít soukromé mateřské školy Hanspaulka vstříc, aniž by se je snažili posilovat v samostatnosti, naopak v prostředí mateřské školy jim přizpůsobení situacím nedělá problémy. Hanspaulkou soukromou školu mateřskou Hedvika tady je to v pořádku, doma, bych řekla, že je to, že to neustále vázne. Ve chvíli, kdy, kdy se objeví maminka ve dveřích, dítě nic neumí, nic nezvládne a nic mu nejde. Jana sociální zralost je, jak bych řekla, je taková nejobtížnější u těch dětí ty děti jsou fakt hodně afektivní, hodně se prosazují a je pravdou, že jakoby ti druzí už pro ně někdy představují jakoby problém ta schopnost se
domluvit už je problém. Ve všech mateřských školách mají stanovená pravidla chování, která jsou dětem srozumitelná, mnohdy jsou Mydlářka vytvářena společně s dětmi a fungují jako prevence i při řešení vzniklého problému. Učitelky ve smíšených třídách si pochvalují Juliska vzájemnou pomoc a prosociálnost dětí. Alice už jsem zažila i u těch malejch, že si pomáhají, že si sem tam někdo pomoh, ale to je jedinečný. Marcela oni se v centrech hodně rozvíjí, musí pracovat samostatně, ale taky spolupracují, pomáhají si a ti starší těm mladším. Naopak problémem ve smíšených třídách je soustředění dětí, které je způsobeno tím, že malé děti se ještě nedokážou na činnost tolik soustředit a ruší při činnostech starší děti. Petra ono v tý školce, když na to není vyloženě vyměřený čas, tak je to soukromé mateřské školy Hanspaulka těžký, protože ty děti se na to musí soustředit, že jo, když s nima chceme individuálně pracovat, fakt v těch smíšených třídách je