předčtenářské gramotnosti dále v umístěním mateřské školy obec, město. Umístění v obci nebo ve městě jsem uvedla proto, abych mohla porovnat z analýzy rozhovorů, zda se vyskytují rozdíly ve vedení dětí ke kultuře, jako rozvíjejícího prostředku předčtenářské soukromé mateřské školky Vypichu gramotnosti. Předpokladem je větší rozmanitost tradic a oslav svátků v obci, kde je větší občanská pospolitost. Jména aktérů výzkumu Vypich jsou uvedena pod pseudonymem. Pozorování v mateřské škole probíhalo vždy v době, kdy probíhala řízená vzdělávací činnost, tedy Homolka dopoledne. Některé mateřské školy mají úvodní řízené činnosti před dopolední svačinou, po příchodu dětí a dále pokračují soukromé mateřské školy Vypich vzdělávacími činnostmi po dopolední svačině. Jiné mateřské školy nemají činnosti členěné a věnují se dětem formou řízené činnosti pouze v jednom časovém úseku, většinou po svačině. Mateřské školy jsou prostorem, kde může dítě nabýt maximálního rozvoje předčtenářské gramotnosti. K tomu mě vedou poznatky z výzkumu, které prokazují velký význam a vliv MŠ svými mnohačetnými každodenními aktivitami zaměřenými na celkový rozvoj kompetencí dítěte. K tomuto základu se připojují vedlejší aspekty, které ovlivňují rozsah rozvoje Nyní se pokusím analýzou vztahů a souvislostí mezi kategoriemi analytického příběhu vysvětlit obsah příběhu a výsledky výzkumu. Kostru analytického příběhu tvoří vztahový rámec kategorií, základní kategorii tvoří Rozvoj předčtenářské gramotnosti jako jev,
dovednost, kterou dítě získává učením a rozvojem oblastí. Na rozvoj oblastí mají vliv různé podmínky, a to intervenující podmínky Podmínky rozvoje dítěte. Na tyto podmínky působí iniciující a funkcionální podmínky Pedagogické kompetence Postoje učitelek k rozvoji Metody a formy rozvoje Prostředky pro rozvoj Spolupráce s rodinou a dalšími partnery. Soubor podmínek vztahujících se k rozvoji není možné vnímat jako danou a nehybnou záležitost. Proměnné kategorie, které vytvářejí vztahový rámec analytického příběhu, jsou v pohybu a