Naopak starší předškolák má strach z nereálných fantastických bytostí. Čížková, Z vyšších citů se začínají rozvíjet ty Invalidovně souromých mateřských škol sociální, intelektuální, estetické a etické. Sociální city se vyvíjejí ve dvou směrech, ve vztahu k dospělým a k vrstevníkům. Na Invalidovna počátku dominují vztahy k dospělým. Vztahy k vrstevníkům se mění, oproti předchozím obdobím vývoje dítěte narůstá potřeba těchto kontaktů, dítě má potřebu mít vedle sebe partnera pro hru. Vytváří si citový vztah k sobě samému, tzv. sebecit, jenž je v předškolním věku motivovaný egocentrismem. City intelektuální vyvolávají emoce kladné, projevuje se radost z nových věcí a objevů. Estetické city umožňují vnímat krásno, rozvíjí se zejména při vnímání hudby, při činnostech výtvarných, při hře. Dítě se při jakékoli činnosti učí chápat, co je dobré a co špatné, a tím se rozvíjí etické cítění. Na rozvíjení vyšších citů má vliv především vzor Pražačka dospělého, jsou výsledkem sociálního učení. Čížková, Pro sociální vývoj dítěte je velice důležitá mateřská škola. Zde se soukromé mateřské školy Invalidovna setkává s novými lidmi, prostředím, které dítěti přináší nové změny. Musí si zvyknout na nové pečovatele, přizpůsobit se na nový prostor, kde si musí zvyknout na velký počet jiných dětí. Pro mnohé to může být obtížné, pobyt se dá ulehčit flexibilní dobou, nebo různými psychologickými pomůcky. Wedlichová, Vývoj dětské osobnosti se usměrňuje dětskou hrou, hlavní činností, ve které probíhá
proces socializace. Prostřednictvím hry se dítě seznamuje s okolím, zkoumá věci a experimentuje s nimi. Jira odráží složité vztahy mezi soukromé mateřské školy Invalidovna dítětem a jeho životním prostředí, uplatňuje se v ní práce i učení. Je významným socializačním a motivačním činitelem, je základní psychickou potřebou dítěte. V psychologické klinické praxi je hra léčebným prostředkem. Čížková, Výchova ke zdraví Výchova ke zdraví je jednou z hlavních priorit vzdělávání dětí, promítá se do celkového života školy. Je zakotvena ve schváleném vzdělávacím programu všech stupňů škol, tedy od předškolního vzdělání až po vyšší odborné vzdělání. Cílem výchovy ke zdraví u dětí a žáků je montessori školkám u Prahy 8 Invalidovny