příležitostí a princip sociální soudržnosti a sociální relevance. Tento princip byl dlouhou dobu ředitelkami mateřských škol porušován. Vinohradům soukromých mateřských školách Ředitelka totiž po dohodě se zřizovatelem sestavuje kriteria pro přijetí dětí. Pokud jde o samotná kritéria pro přijetí do mateřské soukromé mateřské školy Vinohrady školy, školský zákon nebo jiný právní předpis je výslovně neupravuje. Zveřejněná kritéria proto pouze deklarují, jakým způsobem bude ředitel rozhodovat, a projeví se následně v budoucím individuálním správním aktu. Podle JUDr. Pavla Varvařovského ochránce lidských Jiřího z Poděbrad práv, je mnoho z nich diskriminačních nebo skýtají přinejmenším různá úskalí. Jsou jimi například kriteria zohledňující zaměstnání rodičů, zvýhodňující sourozence v týž mateřské škole nebo zvýhodňování určité skupiny dětí podle povolání rodičů. V tento problém začal řešit systém elektronické podpory přijímání dětí do mateřských škol. Elektronický zápis vnímám jako účinné protikorupční opatření. Pro rodiče i širokou veřejnost by měl být systém dokonale průhledný, jasný a nediskriminační. Zároveň tím získáme cenné informace o skutečných počtech dětí žádajících o přijetí do MŠ a současně kapacitě jednotlivých škol. Princip zaměstnatelnosti zdánlivě s předškolním vzděláváním nesouvisí. Přesto je jeho vliv zřejmý v celém pojetí nového kurikula. Jedná se o hlavní cíle vzdělávání, které jsou pro dnešní svět klíčové Zpráva o vývoji, s. umět se učit, komunikovat, umět řešit problémy, Flora
umět spolupracovat s ostatními, nést za své jednání a chování odpovědnost atd. Jde o vědomosti, dovednosti a osobní vlastnosti, které jsou cvičení s dětmi nedaleko Prahy 10 Vinohrad