Nedostatkem v podpoře rozvoje je absence kurikulární strategie, nedostatek seminářů a školení pro další vzdělávání pedagogických Letná pracovníků a nedostatek finančních prostředků. Práci učitelek ztěžují vysoké počty dětí ve třídách a snižování věkové hranice pro přijímání dětí do MŠ. Velké věkové rozdíly mezi dětmi ve smíšených třídách komplikují přípravu, koordinaci činností i Letnou soukromých mateřských školách dosahování stanovených výchovně vzdělávacích cílů. ZÁVĚR Diplomová práce seznamuje čtenáře s pojmem čtenářská gramotnost a dále Malostranská jej rozvíjí do oblasti rozvoje v prostředí mateřské školy. Zde se užívá pojem předčtenářská gramotnost a cílem předškolního vzdělávání je položit základy pro následné rozvíjení čtenářské gramotnosti v základní škole a budoucímu vzdělávání. V mateřské škole se předčtenářská gramotnost rozvíjí komplexním rozvojem schopností a dovedností dětí v oblastech kompetencí. Hlavním cílem je podporovat, motivovat a vzbuzovat u dětí zájem o dění kolem sebe, zájem o učení a získávání poznatků o životě a okolním světě. Rozvíjením zájmu a zaujetí u dětí se rozvíjí i vůle, motivace a ctižádostivost, která nabízí dětem dále se posouvat. Je třeba soukromou školu mateřskou Letné pozitivní prožívání dítěte, aby mělo radost z nových věcí, z prožitků, aby je samo vyhledávalo a chtělo poznávat dál. S radostí, kterou dítě zažívá roste i chuť učit se. Jedním z prostředků získávání informací o okolním světě a nástrojem lidské kultury je
čtení. Čtení představuje nejen techniku získávání informací, ale i znalostí a dovedností, postojů, hodnot a zkušeností. Dovednost číst je nezbytným základem pro pochopení významů a souvislostí, rozvíjí chápání i cítění. Je důležité, aby gramotnost Hradčanská nepředstavovala jen znalost písmen a doslovné predikování textu, ale jde o mnohem víc. Základ čtenářské gramotnosti je třeba posilovat od raného věku dítěte a budovat u něj zájem o knihu a čtenářství. Významného prostředníka seznamování dítěte s knihou, s písmeny a letenská pražská vedení účetnictvím