vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání Od roku se tedy začalo vzdělávání ve všech institucích řídit dle Rámcového Letná vzdělávacího programu dále v textu Každá škola si vytváří vlastní Školní vzdělávací program sama dle daných parametrů. Rámcový mateřské soukromé škole Bubenči vzdělávací program pro předškolní vzdělávání dále v textu je specifický už proto, že učitelky mají velkou míru autonomie při jeho tvorbě. Řídí se pravidly a mají doporučené příručky, je však na nich, jakým způsobem a pomocí jakých pomůcek budou děti vzdělávat. Hradčanská Pokud zde hovořím o dětech, myslím tím děti v předškolním věku. Předškolní věk je vývojové období dítěte od dovršení roku věku po vstup do školy, tzn. do dovršení roku života Průcha, s. rozšiřuje tento věk až do sedmi let života jedince a specifikuje toto období Bubenči soukromé mateřské školky jako věk hry. Dalším charakteristickým rysem tohoto období vývoje dítěte je stabilizace vlastní pozice ve světě, kdy dítě za pomoci fantazie zpracovává informace a diferencuje vztahy ke světu I z hlediska vývojové psychologie můžeme říci, že literatura je vhodnou pomůckou pro rozvíjení dětské fantazie. V současnosti není v České republice uzákoněna povinná školní docházka do mateřské školy, je však doporučována z důvodů toho, že předškolní vzdělávání v mateřské škole plní důležité cíle rozumový, citový, tělesný rozvoj dětí, osvojování základních pravidel chování a mezilidských vztahů, rozvoj řeči a komunikačních dovedností Průcha, s. K
dosažení těchto cílů pomáhá učitelkám právě P Právě i literatura pro děti může pomoci k dosažení těchto cílů. Děti si na názorných a reálných či smyšlených příbězích osvojují pravidla chování, chování lidí v různých životních situacích a získávají povědomí o reálném životě. Během tří let v průběhu předškolního věku dítě vyspívá po všech stránkách. Tělesné, pohybové, intelektové, citové i společenské, je velmi aktivní a získává samo podněty dle svých zájmů. Dítě v tomto období přijímá cvičili dítěti Praha 6 Bubeneč