a stínu, alergizujících či jedovatých látek a rostlin apod. Životospráva Životospráva dětí v mateřské škole je plně vyhovující, soukromé mateřské školy Staroměstská jestliže Dětem je poskytována plnohodnotná a vyvážená strava Je zachována vhodná skladba jídelníčku, dodržována zdravá technologie mateřskými školami Staroměstské přípravy pokrmů a nápojů, děti mají stále k dispozici ve třídě dostatek tekutin a mezi jednotlivými podávanými pokrmy jsou dodržovány vhodné intervaly. Je nepřípustné násilně nutit děti do jídla. Je zajištěn pravidelný denní rytmus a řád, který je však současně Staroměstská natolik flexibilní, aby umožňoval organizaci činností v průběhu dne přizpůsobit potřebám a aktuální situaci. Děti jsou každodenně a dostatečně dlouho venku, program činností je přizpůsobován okamžité kvalitě ovzduší. Děti mají dostatek volného pohybu nejen na zahradě, ale i v interiéru mateřské školy. V denním programu je respektována individuální potřeba aktivity, spánku a odpočinku jednotlivých dětí. Donucovat děti ke spánku na lůžku je nepřípustné. Pedagogové se sami chovají podle zásad zdravého životního stylu a poskytují tak dětem přirozený vzor. Psychosociální podmínky Psychosociální podmínky jsou pro vzdělávání dětí plně vyhovující, jestliže Děti i dospělí se cítí v prostředí mateřské školy dobře, spokojeně, jistě a bezpečně. Nově příchozí dítě má možnost postupně se adaptovat na nové prostředí i situaci. Pedagogové respektují potřeby dětí, reagují na ně a napomáhají v jejich uspokojování Můstek
jednají nenásilně, přirozeně a citlivě, navozují situace pohody, klidu, relaxace apod Děti nejsou neúměrně zatěžovány, či neurotizovány spěchem a chvatem. Všechny děti mají rovnocenné postavení a žádné z nich není zvýhodňováno ani znevýhodňováno. Jakékoliv projevy nerovností, podceňování a zesměšňování dětí jsou nepřípustné. Volnost a osobní svoboda dětí je dobře vyvážená školou jazykovou na Praze 1 Staroměstské