průběhu předškolního věku se mění tělesná konstituce dítěte. Baculatost z předchozího období se mění na štíhlost a vznikají disproporce mezi růstem končetin, trupu a hlavy. Trup, který byl spíše válcovitý, se stává plošším a hrudník se nápadněji odlišuje od břicha. Přibývá svalové tkáně a tuku ubývá. Hlava se k poměru tělu zmenšuje. Na konci předškolního věku probíhá perioda růstu, Karlov mluvíme o období vytáhlosti. Čížková, Dle Říčana vyrostou chlapci v předškolním věku průměrně z na cm, přibudou z na kg. Děvčata jsou ve věku šesti let o něco málo menší a lehčí, což se později obrátí. Růst obratnosti předškolního dítěti umožňuje, aby se naučilo samo oblékat, obsloužit se a pomáhat doma s jednoduchými pracemi. V předškolním období mají velký význam tělesné individuální Folimanka rozdíly. Větší a silnější děti lépe obstojí v dětském kolektivu, jsou zpravidla v lepší pozici a snadněji se dostávají do vedoucí pozice. Hůř tělesně vyvinuté dítě bývá někdy plaché a bývá většinou v nenápadné pozici v kolektivu. Nejde jen o tělesnou výšku, ale i o tělesnou přitažlivost a krásu. Hezčí děti mají snadnější život, získávají více sympatií od učitelů, někdy i v rodině, soukromých mateřských školách Karlově pokud je vícečlenná. V kolektivu dětí tohoto věku hrají roli jen závažnější estetické vady jako rozštěp patra, nebo různé tělesné soukromou školu mateřskou Karlovu vady. Říčan, Mozek v předškolním věku ještě podstatně dozrává, jeho nervová vlákna se opouzdřují a zvyšuje se tak rychlost vedení
vzruchu. Dítě dýchá pomaleji a hlouběji, jeho srdce bije pravidelněji a pomaleji, celý organizmus je výkonnější. Říčan, Pohyblivost se Zvonařka zlepšuje pomalu, ne příliš nápadně. Spíš pozorujeme větší rychlost, pohotovost a obratnost pohybů. Ve Spojených státech se zjistilo, že černošské děti jsou rychlejší a obratnější v řadě disciplín, jako je běh, skok, házení, lezení po všem možném, rovnováha. I.P.Pavlova Uvažovalo se o rasových rozdílech, větší úlohu však patrně hraje rozdíl ve způsobu výchovy bělošské matky jsou úzkostlivější a poskytují svým dětem méně volnosti. Říčan, a i Říčan uvádí, že dnešní děti jsou v průměru mnohem větší a silnější než před soukromé mateřské školy Karlov třiceti lety. Motorický vývoj Motorikou rozumíme celkovou pohybovou schopnost člověka. Má úzký vztah k rozvoji komunikačních schopností a myšlení a rovněž významně souvisí s lateralitou. Přínosilová, V závislosti na rozvoji mozkové kůry, která podmiňuje celý psychický vývoj, se mění pohybové funkce dítěte. Zejména se zdokonaluje hrubá motorika. Na začátku období jsou pohyby rukou a nohou ještě málo koordinované, ale v průběhu se chůze automatizuje. Spolu s chůzí se automatizuje běhání, skákání, chůze po schodech, pohyb po nerovném terénu. Ke konci předškolního období je dítě schopno zvládat činnosti, které vyžadují složitou pohybovou koordinaci, např. jízda na Karlovem mateřským soukromým školám kole, koloběžce, plavání, bruslení, lyžování. Čížková, Spolu s hrubou motorikou se rozvíjí také motorika jemná. Ta dětem umožňuje anglických školkách nedaleko Prahy 2 Karlova